Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Drageshoppen I/S

Kongelysvej 26

2640 Hedehusene

CVR nr.  41893710

Telefon: +45 52 444 944 (Telefontid: hverdage kl. 17.00 – 21.00 / weekend kl. 10.00 – 21.00)

E-mail: info@drageshoppen.dk (Svartid inden for 24 timer)

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay og bankoverførsel. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner inkl. 25% moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. (Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer)

Vi afsender ordre indenfor 24 timer med Post Nord.  

Din fragtpris afhænger af hvor meget du køber for, og hvordan du ønsker din pakke leveret. Du kan vælge om din forsendelse skal omdeles, afhentes i pakkeshop / udleveringssted, når du går til kassen. Fragtpris 39 kr. for pakkeshop / udleveringssted og Fragtpris 50 kr. for hjemmelevering. Fri fragt ved køb over 499 kr.
Du har også mulighed for at afhente din pakke helt gratis på denne adresse: Kongelysvej 26, 2640 Hedehusene.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@drageshoppen.dk eller telefonisk besked.

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Drageshoppen I/S

Kongelysvej 26

2640 Hedehusene  

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Drageshoppen I/S

Kongelysvej 26

2640 Hedehusene

  
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Drageshoppen I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@drageshoppen.dk.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@drageshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Du kan oprette en klagesag via deres netportal www.naevneneshus.dk. 

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.  03.01.2023