Generelle oplysninger
Drageshoppen.dk
Rivoha Holding ApS Langdraget 31, st th
2720 Vanløse
CVR nr. 41922729
Telefon: +45 6089 5019 (Telefontid: hverdage kl. 18.30 – 21.00 / weekend kl. 10.00 – 21.00)
E-mail: info@drageshoppen.dk (Svartid inden for 24 timer)
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Visa, MasterCard, MobilePay og bankoverførsel. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner inkl. 25% moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. (Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer)
Vi afsender ordre indenfor 24 timer med Post Nord.
Din fragtpris afhænger af hvor meget du køber for, og hvordan du ønsker din pakke leveret. Du kan vælge om din forsendelse skal omdeles, afhentes i pakkeshop / udleveringssted, når du går til kassen. Fragtpris 39 kr. for pakkeshop / udleveringssted og Fragtpris 55 kr. for hjemmelevering. Fri fragt ved køb over 499 kr.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@drageshoppen.dk eller telefonisk besked.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv afholde omkostningerne for returnering, og du hæfter for eventuelle skader, der måtte opstå under transporten.
Bemærk: Hvis du nægter at modtage eller ikke afhenter din pakke, og den returneres til os, betragtes dette ikke automatisk som en returnering eller fortrydelse af købet. Du skal aktivt give os besked om, at du ønsker at fortryde købet, før vi kan behandle returneringen. Hvis pakken returneres til os uden forudgående besked, vil du blive opkrævet et gebyr på 50 kr. for dækning af returfragten.
Returnering skal ske til følgende adresse:
Drageshoppen.dk
C/O Rico Hansen
Langdraget 31 st th
2720 Vanløse
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Det er dig, som forbruger, der hæfter for varens værdi, hvis den returneres beskadiget eller i forringet stand.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når vi har modtaget din returnerede vare og kontrolleret dens tilstand, refunderer vi købsbeløbet fratrukket eventuel værdiforringelse. Vi refunderer ikke fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Har du valgt en anden leveringsform end den billigste standardlevering, refunderer vi heller ikke de ekstra leveringsomkostninger.
Tilbagebetalingen sker senest 14 dage efter, vi har modtaget varen retur. Vi tilbagefører beløbet til samme betalingsmiddel, som du anvendte ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Drageshoppen.dk
C/O Rico Hansen
Langdraget 31 st th
2720 Vanløse
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Drageshoppen ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@drageshoppen.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på info@drageshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Du kan oprette en klagesag via deres netportal www.naevneneshus.dk.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.10.2024